Szkoła Podstawowa nr 2 im. Józefiny i Emila Mików
w Lipnicy Wielkiej

Wycieczka na Słowację

Kategoria:

DSC02899W dniu 19 października bieżącego roku razem z kl. III, IV i VI wybraliśmy się na szkolną wycieczkę na Słowację.

Głównym celem wyjazdu było zwiedzanie Zamku Orawskiego. Kiedy dojechaliśmy na miejsce, przewodniczka oprowadziła nas po całym zamku, na którym czekały nas różne atrakcje. Jedną z nich była uśmiechnięta biała dama, która podobno straszyła w nocy tych, którzy jej nie pozdrowili. Oprócz niej widzieliśmy smoczą jamę, a także przerażającą salę tortur. Pani przewodnik pokazała nam również komnatę z krzesłami, których bogato rzeźbione oparcia przedstawiały różne herby, m. in. widniał tam herb Orawy. Mieliśmy też okazję zobaczyć portrety władców tego zamku. Ciekawostką było to, że jeden z nich miał sześć palców w jednej dłoni – tej, którą zabierał daniny, a cztery w tej, którą dawał coś poddanym, co podkreślało jego wielkie skąpstwo. Zwiedzanie zamku było bardzo interesujące, a widoki z okien i tarasu zapierające dech w piersiach, gdyż zamek ten położony jest na wysokiej skale nad rzeką Orawą. Piękno zamku i okolicy zostało uwiecznione na zdjęciach, a zespół z naszej szkoły Orawskie Dzieci ubrany w stroje regionalne był tam prawdziwą ozdobą.

Na zakończenie kupiliśmy pamiątki, a w drodze do domu zatrzymaliśmy się na krótki spacer nad Jeziorem Orawskim. Moim zdaniem wycieczka była bardzo ciekawa. Myślę, że warto tam pojechać jeszcze nieraz.