Zajęcia prowadzone były po jednej godzinie, raz w tygodniu. Przychodzili na nie uczniowie z klas I-III. Zagadnienia programistyczne wdrażane były podczas zabaw bazując na aktywności dzieci. Na zajęciach różnicowano stopień trudności – dla uczniów młodszych, „poszukujących”, oraz starszych i tych, którzy pracowali szybko, ambitnie wykorzystując swoje możliwości.
Były to lekcje pełne radości, otwierające umysły dzieci, rozwijające umiejętności logicznego myślenia, rozumowania i wnioskowania. Podejmowane czynności kształciły wyobraźnię i kreatywność u najmłodszych. Uczniowie pracowali samodzielnie oraz w grupach, przez co rozwijały się społecznie, a to naturalna część wychowania i edukacji. Problemy do rozwiązania traktowane były przez nie jako „wyzwania”, nie przymus, nie zadanie, więc chętniej przystępowały do pracy.
Na zajęciach wykorzystywano monitor interaktywny, tablety z dostępem do internetu, ale również matę do kodowania, kolorowe kubki oraz zwykłe „kratownice” z kodem, które dawały uczniom mnóstwo satysfakcji i uciechy.
Efektem zajęć była przede wszystkim dobra zabawa połączona z nauką logicznego myślenia, integracja dzieci z różnych klas, poznanie swoich mocnych stron, rozwijanie samodzielności, ciekawości poznawczej, wprowadzanie zdrowej rywalizacji, nowych rozwiązań i pomysłów. Uczniowie chętnie wezmą udział w takich zajęciach w przyszłym roku.
Barbara Omylak